Ett stort steg framåt

För ungefär 2 månader sen sökte jag till en vårdutbildning på Komvux och här om dagen fick jag besked - JAG KOM IN!! Tjohoooooo!! :) :) Äntligen känns det som att jag är på g!
Utbildningen är på 1 år, sedan är man utbildad undersköterska och då kan man antingen börja jobba eller vidareutbilda sig inom yrket, även detta på komvux (om jag har fattat rätt).
Jag har funderat på att plugga till sjuksköterska ett tag men eftersom jag inte är 100 på att det passar mig så känns det bra att börja som undersköterska, då får man se vad det handlar om och jag kan bestämma mig för hur jag vill göra. Vem vet? Jag kanske trivs superbra som usk och vidareutbildar mig inom det.. Why not?

Summan av kardemumman - Jag är jätteglad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0